Veelgestelde vragen

Je kan met je betaalkaart meteen betalen wanneer je online een bestelling plaatst. 
Wij werken met Ingenico (bancontact, Maestro, Mastercard, Visa)

Heb je een cadeaubon gekregen? Ook daar kan je online mee betalen.

Je kan je bestelling zelf afhalen in onze shop-in-shop te Essen. Je hebt op het einde van je bestelling de keuze 'opsturen' of 'afhalen'. De verzendkosten verdwijnen in het winkelmandje bij de selectie 'afhalen'. Wacht steeds tot je van ons een mail hebt ontvangen waarin staat dat de bestelling kan opgehaald worden. (Dit is meestal 1 werkdag later.) opgelet: Dit is nog een extra mail na de automatische orderbevestiging.

Adres:

Speelgoedwinkel De Rakker – Nieuwmoersesteenweg 3 – 2910 Essen – België

 

Als je goederen besteld op onze webshop, worden er verzendkosten bijgerekend wanneer je ze (thuis)geleverd wilt hebben.
Deze worden duidelijk vermeld vóór je de bestelling definitief bevestigt.
De kosten zijn afhankelijk van de leveringsplaats.
Ook betaal je verzendkosten per bestelling en niet per artikel.

In België werken wij met Bpost (verzekerde zending) --> € 4.95 per verzending

In Nederland werken wij met PostNL (verzekerde zending) --> € 5.95 per verzending

Vanaf €99 leveren we gratis aan huis!

 

Wanneer je uw bestelling komt afhalen, kan je de optie 'afhalen' kiezen. De verzendkosten verdwijnen dan terug uit uw winkelmandje.

Zodra we de betaling hebben ontvangen, maken we je pakje verzendklaar. We proberen je pakje zo snel mogelijk te versturen, meestal binnen de 1 à 2 werkdagen. Mocht u op het moment van de levering niet thuis zijn, dan kan je je pakje bij het dichtstbijzijnde postkantoor gaan afhalen. In dit geval krijg je van de bezorger een kaartje in de brievenbus met de verdere uitleg. Weet je op voorhand al dat je niet thuis zal zijn op de dag van de levering, geef dan tijdens je bestelling een ander leveringsadres door (vb buren, je werk, familie,….)

Wij zijn niet aansprakelijk voor overmacht.

Het is steeds verstandig om je pakket te openen wanneer de bezorger nog aan je deur is. Is er zichtbare schade aan het artikel, dan kan je het pakket weigeren en neemt de bezorger dit terug mee. Noteer dit wel op het aftekenformulier van de bezorger. Eenmaal aanvaardt, dan kan je een artikel met schade nog melden via onze mailbox. Dit kan nog tot 24u na de levering. Na overleg zullen wij het nodige doen om een zo goed mogelijke oplossing te vinden.

Onze waarborg beperkt zich tot de waarborg voor verborgen gebreken ingeval van consumentenkoop, beiden voorzien in het Burgerlijk Wetboek. Wij zijn niet aansprakelijk voor algemene of bijzondere onrechtstreekse schade, van welke aard ook, door de koper geleden.

De wet op de verkoop op afstand geeft je het recht om je aankoop te retourneren, zonder een reden op te geven. Je retourzending moet wel binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je pakket gebeuren. Het artikel dient in originele verpakking en onbeschadigde en ongebruikte toestand te worden teruggestuurd! Zorg ervoor dat je pakketje voldoende gefrankeerd. Vergeet ook zeker niet je gegevens (nummer bestelbon, naam, adres, bankrekeningnummer) te vermelden als bijlage.

Na ontvangst en controle van je pakketje zullen wij het bedrag (= de aankoopsom van de artikelen die retour komen) overmaken op je bankrekening.

Bij omruilen gaat dit net hetzelfde in zijn werking…

Je hebt ook 14 kalenderdagen de tijd om je aankoop terug te sturen. Het artikel dient in originele verpakking en onbeschadigde en ongebruikte toestand te worden teruggestuurd.

Vermeld vooraf even in een mailtje (info@lievevriendjes.be) welke maat, kleur, … je liever hebt. Dan kunnen wij dit artikel alvast reserveren voor je (indien nog op voorraad).

Bij de levering ontvangt u een retourformulier. Dit kan u gebruiken wanneer u goederen wil omruilen/terugturen.

Ook  hier zijn de terugzendkosten altijd voor de koper.

Op kadobonnen geven wij geen geld terug.

Retour adres:  De Rakker bvba – Nieuwmoersesteenweg 3 – 2910 Essen – België