Algemene voorwaarden

Wat doen wij? wie zijn wij?

Speelgoedwinkel ‘De Rakker’ werd opgericht in 1978 in een klein pand tegenover het station te Essen. Vele jaren, 3 winkelpanden en 1 generatie later mogen we met trots zeggen dat de winkel nog steeds een gevestigde waarde is in het dorp. We verkopen hier het commerciële speelgoed zoals een barbie pop, lego bouwblokken of het alom bekende gezelschapspel ‘vier op één rij’.

Maar tijden veranderen

Als ouders van 2 fantastische kinderen Milan (2007) en Amelie (2009) besloten we in 2010 om een extra uitdaging aan te gaan. We startten een webshop, genaamd ‘Lieve Vriendjes’ met originele kinderkadootjes. Artikelen die niet te koop werden aangeboden in onze huidige speelgoedwinkel. Een grappige doucheradio in de vorm van een microfoon, een pennenetui in de vorm van een tube lijm. Artikelen met nét dat tikkeltje meer.

Doordat klanten regelmatig de vraag stelden om een artikel van de webshop mee te brengen naar de speelgoedwinkel zodat ze het eens in het echt konden bekijken, besloten we in 2011 een ‘shop-in-shop’ te creëren in onze speelgoedwinkel ‘De Rakker’. Eigenlijk een winkeltje in onze huidige speelgoedwinkel.  Door het grote succes werd dit hoekje al snel groter en ook het assortiment is door de jaren heen veranderd.

Lieve Vriendjes is nu niet meer enkel een webshop met leuke hebbedingen, maar ook kinderkleding is een belangrijk hoofdstuk geworden in ons verhaal.  Wij zijn steeds op zoek naar nieuwe, originele artikelen waar je kind helemaal gelukkig van wordt. Elke dag opnieuw… met veel liefde en passie!'

 

 

Bestelling

Lieve Vriendjes garandeert een 100% veilige online betaling dankzij de beveiligde SSL verbinding van onze partner ingenico (vroeger Ogone). Ben je ouder dan 18 jaar? Dan kan je bij ons een bestelling plaatsen. Je kan bij elk artikel op onze webshop de prijs vinden. Deze is vermeld in EURO’s en is inclusief BTW. Exclusief verzendingskosten. Je bestelling staat maximum 7 dagen voor je opzij. Hebben wij dan je betaling nog steeds niet ontvangen, dan wordt de bestelling geannuleerd.

 

Kadootje?

Geen probleem! Je kan dit toevoegen bij je bestelling. Vermeld even over welk(e) artikel(en) het gaat.

Verzendkosten    

Als je goederen besteld op onze webshop, worden er verzendkosten bijgerekend. Deze worden duidelijk vermeld vóór je de bestelling definitief bevestigt. De kosten zijn afhankelijk van de leveringsplaats. Ook betaal je verzendkosten per bestelling en niet per artikel.

In België werken wij met Bpost (verzekerde zending). € 4.95 per verzending

In Nederland werken wij met PostNL (verzekerde zending). € 5.95 per verzending

Bij een bestelling die hoger is dan € 99, is de levering in België en Nederland GRATIS!

 

Bestelling Afhalen

Er is ook een mogelijkheid om je bestelde goederen af te halen op het volgende adres:

Speelgoedwinkel De Rakker Nieuwmoersesteenweg 3 2910 Essen België

Mailadres: info@lievevriendjes.be

Openingsuren:

maandag t/m vrijdag geopend van 9.30u tot 18.00u

zaterdag geopend van 9.30 tot 17.00u

zondag en feestdagen gesloten (uitgezonderd in november)

 

opgelet: U ontvangt van ons een mailtje wanneer de bestelling voor je klaarstaat.

 

Wanneer je ervoor kiest om je goederen af te halen, worden hier uiteraard geen verzendingskosten aangerekend!

Folderacties of eventuele andere promoties van De Rakker bvba gelden niet op de webshop van Lieve Vriendjes.

Afrekenen en betalen                                                                                                       

Voor je de bestelling definitief bevestigt wordt het totale bedrag (inclusief verzendingskosten) duidelijk vermeld op je bestelbon. Je kan dan kiezen welke methode je gebruikt om je bestelling te betalen.

 

Bevestiging/Levering                                                                                                       

Meteen na je bestelling krijg je van ons een bevestigingsmail, waarin alle info over je bestelling nog eens vermeld staat. Vanaf dan is er sprake van een geldige overeenkomst. Zodra we je betaling hebben ontvangen, maken we je pakje verzendklaar. We proberen je pakje zo snel mogelijk te versturen, meestal binnen de 1 à 2 werkdagen. Maar wij zijn niet aansprakelijk voor overmacht. Mocht u op het moment van de levering niet thuis zijn, dan kan je je pakje bij het dichtstbijzijnde postkantoor gaan afhalen. (In dit geval krijg je van Bpost een kaartje in de brievenbus)

 

Afzien/Annuleren van een aankoop

Bevalt de aankoop je toch niet? Dan kan je deze terugsturen binnen de 14 kalenderdagen vanaf ontvangst levering. Stuur op voorhand even een mailtje met je bestelnummer en laat weten over welk artikel het hier gaat. Wanneer je het artikel gaat terugzenden, let er op dat het nog in de originele verpakking zit en dat het niet beschadigd of gebruikt is! Na controle hierop storten wij het betaalde bedrag (=aankoopsom van de artikelen) terug. De verzend- en eventuele verpakkingskosten om het artikel terug te sturen zijn ten laste van de koper. Wanneer je de bestelling wil annuleren, worden er geen kosten aangerekend énkel indien de bestelling nog niet is afgeleverd bij Bpost. Wanneer deze bestelling toch al in verwerking is gegaan bij Bpost zijn de terugzendkosten ten laste van de koper. Wij geven geen geld terug op kadobonnen.

 

Schade bij een aankoop

Het is steeds verstandig om je pakket te openen wanneer de bezorger nog aan je deur is. Is er zichtbare schade aan het artikel, dan kan je het pakket weigeren en neemt de bezorger dit terug mee. Eenmaal aanvaardt, dan kan je een artikel met schade nog melden via onze mailbox. Dit kan nog tot 24u na de levering. Onze waarborg beperkt zich tot de waarborg voor verborgen gebreken ingeval van consumentenkoop, beiden voorzien in het Burgerlijk Wetboek. Wij zijn niet aansprakelijk voor algemene of bijzondere onrechtstreekse schade, van welke aard ook, door de koper geleden.

Indien u een klacht/probleem wil melden kan dat op verschillende manieren. Bij elke bestelling ontvangt u een retourformulier. Dit kan u gebruiken wanneer u wil afzien van uw aankoop, wanneer u artikelen wil omruilen of wanneer er zich gebreken voordoen. Dit retourformulier kan u bij de retourzending voegen. Zodra wij dit hebben ontvangen wordt u gecontacteerd door ons voor een verdere afhandeling. U kan ook steeds een mail sturen met de omschrijving van een eventueel probleem/klacht, waarna wij u ook weer zo spoedig mogelijk zullen contacteren. Dit ten laatste binnen de 24 uur.

U kan hier het modelformulier van het herroepingsrecht terugvinden.

De uitzonderingen op het herroepingsrecht vindt u op deze pagina.

 

Bescherming van de privacy

De gegevens van onze klanten worden enkel aangewend voor intern gebruik en worden niet aan derden doorgegeven. De klant heeft te allen tijden het recht om deze gegevens in te zien, te wijzigen en te laten verwijderen indien hij/zij niet langer informatie wenst te ontvangen omtrent de activiteiten van de verkoper. U kan ons hiervoor contacteren via mail (info@lievevriendjes.be).

Wij maken geen gebruik van cookies.

 

Om ervoor te zorgen dat u er zeker van kan zijn dat wij alles in het werk stellen om u als klant tevreden te stellen, zijn wij aangesloten bij BeCommerce. Alle bedrijven die lid zijn van BeCommerce zijn gebonden door de gedragscode van het BeCommerce kwaliteitslabel.